Counter Strike: Global Offensive to sieciowy fenomen. Gra, która od lat nie schodzi ze steamowej „topki” najpopularniejszych gier na platformie Valve. Od sierpnia 2022 roku miesięczny liczba graczy w szczycie nie spadała poniżej 1 miliona. Ba, w momencie pisania tego newsa liczba zalogowanych graczy wynosi nieco ponad 1,1 miliona, a pod kątem największego peaku w historii platformy CS:GO (1,8 mln) ustąpił jedynie PUBG: Battlegrounds (3,23 mln). Teraz Counter-Strike: Global Offensive przeszedł mała rewolucję związaną z przejściem na silnik Source 2. Powitajcie Counter-Strike 2.

Fani jednej z najpopularniejszy e-sportowych strzelanek od dziś mogą rywalizować z się w nowego-starego CS-a. Counter-Strike 2 to bardzo dużo aktualizacja, w całości zmieniająca oprawę graficzną na bardziej nowoczesną. Nowe szaty to jednak nie tylko kwestia estetyki. Twórcy dużą uwagę przywiązali chociażby do taktycznego wykorzystania wolumetrycznego dymu, który może być teraz rozwiany przez np. eksplozje granatu lub strzały z karabinu. Zmiany dotknęły także kwestii widoczności smug pocisków, długości palenia się koktajli Mołotowa, udźwiękowienia oraz jeszcze innych aspektów gry. Co najważniejsze jednak, Valve zadbało, aby w nową wersją CS-a, grało się tak samo.

 

 

Niestety, nie obyło się bez kontrowersji. Gracze od razu zauważyli, że CS2 na start ma okrojoną zawartość względem CS:GO i brakuje chociażby niektórych map, zniknęły osiągnięcia (ale nie zresetowano licznika czasu spędzonego w grze!), ale najczęściej powtarzanym zarzutem, który powtarza się zarówno na redditowym forum poświęconym grze, jak i w najnowszych ocenach na Steamie, jest fakt, że Counter-Strike 2 zastąpił w całości poprzednią wersję, nie dając graczom wyboru, czy chcą zostać klasycznej, czy jednak spróbować nowej odsłony.

Gracze mimo wszystko spodziewają się, że zaktualizowany Counter-Strike zostanie naprawiony, do tego czasu jednak będą mieli styczność z nielicznymi bugami, niepełną zawartością, a niektórzy zwracają uwagę, że tickrate, czyli częstotliwość przesyłania danych pomiędzy serwerem a graczem na sekundę, również się pogorszył. Jest to o tyle istotne, że im wyższy tickrate, tym gra jest płynniejsza i bardziej uczciwa, co w przypadku gry o charakterze e-sportowym jest niezwykle istotne. Na SteamieReddicie pojawiły się także doniesienia o nieuczciwych graczach, które wykorzystują niedozwolone narzędzia w celu poprawy swoich wyników w grze. To nie jest dobry prognostyk dla gry, która ledwo co pojawiła się w sprzedaży. Mimo wszystko, gra na Steamie wciąż utrzymuję ocenę bardzo dobrą.

 

Źródło: steam, reddit, steamcharts