Blisko 74% Polaków uważa wyposażenie w nowoczesne technologie za ważną cechę telewizora – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision. Sztuczna inteligencja, smart TV i kompatybilność z urządzeniami mobilnymi – przyjrzyjmy się co nas czeka na rynku telewizorów w 2021 roku.

 

Technologie smart

Telewizory smart posiadają opcję połączenia z Wi-Fi, sparowania z innymi urządzeniami poprzez Bluetooth, własny system operacyjny, możliwość instalowania szerokiej gamy aplikacji, a także imponującą ilość pamięci RAM. Wszystko po to, aby urządzenia te były czymś więcej niż tylko odbiornikiem telewizji – to domowe centra rozrywki. Najnowsze funkcjonalności smart są ważne dla ponad 70% osób ankietowanych w badaniu TP Vision. Wzrostu ich popularności i dalszego rozwoju rozwiązań smart w telewizorach możemy spodziewać się również w 2021 roku. Wciąż pojawiają się nowe funkcje i aplikacje. Jest to związane między innymi z rozwojem gamingu.

 

– Polacy coraz chętniej sięgają po popularne gry. Dzięki smart TV o odpowiednich parametrach mogą korzystać z nich bez konsoli. Potrzebna jest do tego aplikacja – np. taka jak eForce NOW, która umożliwia grę w chmurze, bezpośrednio na telewizorze – stwierdza Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Bardziej mobilnie

Ważnym elementem technologii smart jest kompatybilność z urządzeniami mobilnymi. Na to rozwiązanie szczególną uwagę zwróciło blisko 63% ankietowanych. Sterowanie telewizorem za pomocą smartfona czy tabletu to duże udogodnienie, ułatwia korzystanie z menu, możemy też wyświetlać treści z urządzenia mobilnego czy odtwarzać z niego muzykę na telewizorze.

 

Możliwość parowania wielu urządzeń w domu pozwala korzystać z bezprzewodowego środowiska, takiego jak DTS Play-Fi. Dzięki niemu możemy połączyć urządzenie mobilne, telewizor oraz sprzęt audio i głośniki w jeden, łatwo sterowalny system – komentuje Marcin Habzda. – Takie zastosowanie urządzeń mobilnych będzie cieszyło się coraz większą popularnością, biorąc pod uwagę trend rosnącej sprzedaży nowych smart TV w Polsce – dodaje.

 

Naturalny obraz i lepszy dźwięk

Inteligentne, samouczące się systemy mają coraz szersze zastosowanie. Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest do optymalizacji jakości obrazu. Najnowsze procesory z AI analizują wyświetlane materiały klatka po klatce i odtwarzają je w bardziej realistyczny i naturalny sposób – zbliżony do obrazów widzianych na żywo.

 

Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision, oprócz jakości obrazu, kupujący telewizor coraz częściej zwracają też uwagę na dźwięk – przywiązuje do niego wagę 87% ankietowanych. Będzie to sprzyjało dalszemu rozwojowi systemów, które mają zagwarantować najlepszą jakość audio telewizora, złożonych między innymi z nowoczesnych przetworników czy głośników wysokotonowych.

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia.