Pandemia nieźle namieszała na rynku nowych technologii. Po dynamicznym wzroście wartości sprzedawanych telewizorów i sprzętu audio w 2020 roku, zastanawiamy się, jak będzie wyglądał rynek w 2021. O zdanie zapytaliśmy Marcina Habzdę, dyrektora generalnego TP Vision w Polsce, właściciela marki Philips TV & Sounds.

 

Słuchawki bezprzewodowe hitem pandemii

W minionym roku bardzo dynamicznie wzrósł segment audio. Philips TV & Sounds odnotował wzrost wartości sprzedanych urządzeń o 33%, za co w dużej mierze odpowiadała popularność słuchawek – wzrost wartości o 85% r/r.

 

 

W czasie lockdownu wiele osób inwestowało w nowe, dźwiękoszczelne słuchawki, aby móc skupić się na pracy czy nauce. Słuchawki były też wykorzystywane do rozrywki i relaksu – podczas gry na konsoli czy oglądania ulubionego serialu lub filmu. Dobre słuchawki pozwalały z jednej strony „odciąć się” od otoczenia, a z drugiej nie przeszkadzać domownikom, którzy też musieli skupić się na realizacji swoich obowiązków w warunkach „nowej normalności”.

 

2021 rok również będzie należał do słuchawek. Zmieni się jednak ich zastosowanie. – Wraz ze stopniowym luzowaniem obostrzeń antypandemicznych, będziemy coraz częściej wychodzić z domu, uprawiać sport na świeżym powietrzu, a z czasem również na siłowniach i w klubach fitness – mówi Marcin Habzda. – Od lat obserwujemy rosnący trend dbałości o zdrowie, w tym o kondycję fizyczną. W 2021 roku uprawianiu sportów będzie też sprzyjała potrzeba ruchu i wyjścia z domu po miesiącach ograniczeń – dodaje dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Piłkarskie EURO i Igrzyska Olimpijskie

W tym roku w sektorze telewizorów sprzedaż będą napędzać duże imprezy sportowe, takie jak Piłkarskie EURO, czy Igrzyska Olimpijskie.

 

 

– W 2021 roku spodziewamy się kontynuacji trwającego od kilku lat trendu wzrostowego – podkreśla Marcin Habzda. – Fani sportu będą mogli oglądać zmagania swoich idoli na przestrzeni czerwca, lipca i sierpnia. W poprzednich latach tego typu wydarzenia przekładały się na wzrost popularności nowych telewizorów. Miłośnicy sportu chcą oglądać zawody sportowe na telewizorze najwyższej jakości. W związku z pandemią pod znakiem zapytania stoi obecność kibiców na trybunach. Zamknięcie trybun oznaczałoby większą liczbę fanów śledzących imprezy sportowe przed telewizorem i dodatkowy wzrost sprzedaży.

 

W 2020 roku na rynku zadebiutowały też dwa nowe modele popularnych konsol do gier, co również przekłada się na sprzedaż nowych telewizorów. – Aby móc w pełni wykorzystać potencjał najnowszy konsol do gier, potrzebny jest telewizor o odpowiednich parametrach. Fani gamingu, którzy posiadają nieco starsze telewizory, już w 2020 roku chętnie wymieniali je na nowe. W 2021 roku spodziewamy się kontynuacji tego trendu – stwierdza Marcin Habzda.