Comcast CorporationViacomCBS Inc. ogłosiły współpracę mającą na celu uruchomienie nowej usługi subskrypcji wideo na życzenie (SVOD) w ponad 20 europejskich krajach obejmujących 90 milionów gospodarstw domowych. SkyShowtime ma połączyć dekady doświadczeń w bezpośrednim kontakcie z konsumentami oraz najlepszą rozrywkę, filmy i seriale – oryginalne produkcje z portfolio marek NBCUniversal, SkyViacomCBS, w tym również te sygnowane przez SHOWTIME, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount+ Originals, Sky Studios, Universal PicturesPeacock. Szeroka oferta serwisu będzie obejmować wszystkie gatunki i uwzględniać różne grupy odbiorców. W ofercie pojawią się zarówno filmy obyczajowe, programy dla dzieci i rodzin, najważniejsze filmowe franczyzy, premierowe filmy, jak i programy lokalne, produkcje dokumentalne i oparte na faktach, a także wiele innych.

Nowa usługa SVOD ma wystartować w 2022 roku pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Docelowo będzie dostępna dla odbiorców w Albanii, Andorze, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, na Węgrzech, w Kosowie, Czarnogórze, Holandii, Macedonii Północnej, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii i Szwecji.

 

 

SkyShowtime zapewni widzom ponad 10 tysięcy godzin uwielbianej na całym świecie rozrywki od najlepszych twórców. W serwisie będzie można obejrzeć premiery, nowości filmowe i serialowe wypuszczane każdego miesiąca. Dostępna będzie również biblioteka produkcji wszechczasów oraz klasyków kina, a także programy familijne i dla dzieci.

 

 

Uruchomienie SkyShowtime daje nam wyjątkową możliwość wykorzystania naszej globalnej bazy treści i stworzenia atrakcyjnej oferty streamingowej – szybko i na dużą skalę – dzięki przemyślanej strategicznej inwestycji rozłożonej na etapy – zapewnia Raffaele Annecchino, prezes i dyrektor generalny ViacomCBS Networks International. – W połączeniu z ostatnio ogłoszonym partnerstwem Paramount+ i Sky w Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz Niemczech, SkyShowtime jest wielką szansą na przyspieszenie naszej ekspansji na rynku oraz zapewnienie pozycji lidera wśród dostawców SVOD w Europie.

 

 

Nasz nowy serwis streamingowy – SkyShowtime – dla milionów konsumentów z ponad 20 nowych europejskich rynków połączy to, co najlepsze w Stanach Zjednoczonych i Europie z kultowymi markami i światowej klasy rozrywką – mówi Dana Strong, dyrektor generalna Sky Group. – W ślad za pojawieniem się Peacock na Sky, partnerstwo to zapewni innowacyjne podejście do szybkiej ekspansji na arenie międzynarodowej i monetyzacji treści w całej Europie. Opierając się na zaletach niezwykłych produkcji od NBCUniversal, Sky oraz ViacomCBS, SkyShowtime dostarczy naprawdę fascynujący zbiór treści dla całej rodziny oraz zapewni marce szeroką rozpoznawalność na wspomnianych rynkach Europy.

Partnerstwo przyjmie formę spółki joint venture, z równymi udziałami i pod wspólną kontrolą ViacomCBS i Comcast. Szczegóły dotyczące oferty, w tym koszt abonamentu, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

źródło: informacja prasowa