Jae Solina, znany również jako JSFILMZ, to pochodzący z Filipin i mieszkający w Las Vegas artysta tworzący animacje 3D. W ramach cyklu In the NVIDIA Studio zaprezentowano jego krótkometrażowy film w klimatach cyberpunkowych, stworzony w zaledwie jeden dzień z pomocą oprogramowania NVIDIA Omniverse oraz kart graficznych RTX.

Jae Solina nie ukrywa, że jest zapalonym miłośnikiem kina, czerpiącym inspirację z dzieł takich reżyserów, jak Christopher Nolan, David Fincher oraz George Lucas. Szczególnie ceni warsztat twórców, potrafiących umiejętnie łączyć wykorzystanie nowoczesnych technologii z ciekawie poprowadzoną fabułą, w której nie brakuje ekscytujących zwrotów akcji.

 

 

Szczególnie duże wrażenie robi tu fakt, że Jae Solina stworzył prezentowany film w zaledwie jeden dzień, co w dużej mierze jest zasługą wykorzystania platformy NVIDIA Omniverse, ułatwiającej łączenie projektowania 3D z zaawansowanymi symulacjami. Samo oprogramowanie to jednak nie wszystko – twórca rozdzielał zadania między dwa komputery: desktopa korzystającego z najwydajniejszej obecnie grafiki NVIDIA dla profesjonalistów, czyli RTX-a A6000, oraz laptopa wyposażonego w GeForce’a RTX 3070.

 

JSFILMZ tworzenie krótkometrażówki zaczął od budowania scen w Omniverse Machinima, wstawiania i przesuwania obiektów tła, przygotowując tym samym scenografię futurystycznej, cyberpunkowej restauracji. Wykorzystane do pracy procesory graficzne RTX napędzały silnik renderujący RTX Omniverse, pozwalając na uzyskanie szybkiego i interaktywnego ruchu w obszarze wyświetlania, przy jednoczesnym zachowaniu fotorealistycznych szczegółów. Z kolei redukcja rozpraszającego odszumiania pozwoliła Jae Solinie skupić się na tworzeniu, bez konieczności czekania na wyrenderowanie scen.

 

Tworząc film, JSFILMZ korzystał z zasobów biblioteki materiałów NVIDIA MDL oraz treści ze sklepów firmy Reallusion. Większość pracy została wykonana przy użyciu aplikacji Omniverse Machinima, Reallusion iClone Connector oraz Blackmagic DaVinci Resolve. Wykorzystane w filmie modele postaci zostały pobrane ze sklepu z treściami Reallusion.

 

 

Animacje ust podczas dialogów wygenerowano za pomocą Reallusion iClone Connector i funkcji AccuLips. Jest to rozwiązanie pozwalające na symulację ludzkiej mowy przy dowolnym kształcie ust – wystarczyło, że JSFILMZ przesłał pliki audio z głosem aktorów dubbingowych i animacje ust zostały wygenerowane automatycznie.

 

 

Jae Solina spełnia się zawodowo nie tylko w swojej twórczości, ale także dzieli się swoimi umiejętnościami tworząc poradniki omawiające możliwości środowiska NVIDIA Omniverse i silnika Unreal Engine 5 na swoim kanale YouTube oraz za pośrednictwem kursów na portalu Udemy.

 

 

Przy okazji prezentacji filmu NVIDIA przypomina o konkursie #MadeinMachinima, w którym zgłoszenia przyjmowane są do 27 czerwca. Artyści, którzy przygotują krótką animację za pomocą aplikacji Omniverse Machinima, mają szansę wygrać laptopy klasy NVIDIA Studio z kartami graficznymi RTX.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie konkursu.

źródło: informacja prasowa, blogs.nvidia.com