Rok 2020 wiele zmienił we wszystkich obszarach ludzkiego życia. Daleka od normalności sytuacja zmusiła nas do pozostania w domach, a firmy, przedsiębiorstwa i instytucje musiały przystosować się do nowego systemu funkcjonowania. Jednym z pomysłów na zmienienie izolacji w coś konstruktywnego stał się nietuzinkowy projekt Mastercard – Bezcenne Babcie. Celem projektu jest połączenie pozostających w domach seniorów z młodymi ludźmi, których okoliczności zmusiły do zmiany nawyków żywieniowych i częstszego gotowania, a co za tym idzie, poszukiwania rad, doświadczeń i przepisów. Obie grupy połączyła technologia – osoby szukające inspiracji kulinarnych, za pomocą asystenta głosowego mogą nawiązać kontakt z jedną z zaangażowanych w akcję seniorek i skorzystać z jej bezcennej wiedzy o tradycyjnej kuchni polskiej. W czasie rozmowy generowana jest lista produktów niezbędnych do zrealizowania wybranego przepisu, a wszystkie składniki można w szybki sposób dodać do koszyka na platformie zakupowej EVERLI. W ten sposób, zanim rozmowa dobiegnie końca, zamówienie z dostawą potrzebnych produktów na dany przepis jest już w realizacji.

 

 

Punktem wyjścia do prac nad tym pilotażowym projektem, wdrożonym w segmencie usług e-commerce, stały się potrzeby i zmiany społeczne obserwowane wśród konsumentów. Jedną z kluczowych jest zwiększone poczucie samotności i odosobnienia wśród seniorów: 56% osób powyżej 50 roku życia deklaruje, że w czasie pandemii czują się odizolowani od reszty społeczności. Z drugiej strony znalazła się młodsza część społeczeństwa, która do tej pory korzystała z usług segmentu gastronomicznego. Po wprowadzeniu restrykcji, kiedy jedzenie „na mieście” stało się niemożliwe, coraz częściej młodzi ludzie zaczęli gotować w domu – 88% pracujących zdalnie zaczęło częściej korzystać z własnej kuchni. Większość z nich sięga po przepisy znalezione w Internecie: 42% szuka ich na Facebooku, 37% na blogach kulinarnych, a 24% na Instagramie. Mastercard postanowił wyjść naprzeciw tym potrzebom i tak narodził się projekt Bezcenne Babcie. Łącząc seniorów z młodymi pasjonatami gotowania, marka stworzyła platformę do rozmowy i wzajemnej wymiany doświadczeń. W ten sposób osoby starsze mogą podzielić się swoją wiedzą, a młodsi, zamiast szukać w sieci niesprawdzonych przepisów, mogą zapytać o radę skarbnice kulinarnej wiedzy jakimi są nasze „babcie”.

Zbliżające się Dzień Babci i Dzień Dziadka to okazja, żeby wszystkim seniorom złożyć życzenia, docenić ich i podziękować im za ogromne doświadczenie, którym się z nami dzielą. Zawsze, ale zwłaszcza w tym trudnym czasie zadbajmy o to, żeby poczuli się potrzebni i docenieni. Jednocześnie osoby, które z jakichś względów nie mogą skorzystać z wiedzy kulinarnej swoich babć i dziadków, mają możliwość porozmawiania z ekspertkami współpracującymi z Mastercard. Może dzięki temu powstanie pyszne danie, które uświetni Dzień Babci i Dzień Dziadka? Dziś, gdy nie zawsze mamy możliwość spotkać się z naszymi bliskimi twarzą w twarz, taki kulinarny upominek, połączony z życzeniami, może być najlepszym sposobem na wyrażenie naszych uczuć – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu polskiego oddziału Mastercard Europe.

 

Do połączenia obu grup, Mastercard wykorzystał asystenta głosowego Google. Badania wskazują, że 27% globalnej populacji z dostępem do Internetu, używa wyszukiwania głosowego. Obserwując ten trend oraz biorąc pod uwagę wygodę konsumentów, marka stworzyła proste w obsłudze narzędzie, które łączy poszukiwaczy kulinarnych inspiracji z seniorkami – ekspertkami. Wystarczy w zaciszu swojego domu, zwrócić się do asystenta Google: Ok Google, porozmawiaj z „tradycyjna kuchnia polska” i już po chwili, możemy połączyć się z jedną z zaangażowanych w projekt babć, szczycących się wieloletnim doświadczeniem w gotowaniu tradycyjnych polskich potraw.

 

Jednak nawet najlepszy przepis jest niczym, bez odpowiednich składników. Dzięki współpracy z EVERLI – internetową platformą zakupową, będziemy mogli w łatwy sposób wybrać składniki pod wybrany przepis z dostępnej w e-sklepie listy produktów. Dodatkowo, użytkownicy EVERLI, którzy za swoje zakupy zapłacą kartą Mastercard, otrzymają niespodziankę – 50 zł rabatu oraz darmową dostawę. Podczas rozmowy z babcią będziemy mogli dopytać o szczegóły, uzyskać niezbędne wskazówki, a po dostarczeniu produktów przez kuriera od razu przystąpić do gotowania.

Projekt pilotażowy Mastercard Bezcenne Babcie rozpoczął się tuż przed świętami Bożego Narodzenia, a obecnie wchodzi w kluczową fazę związaną z Dniem Babci. Wszystkie zebrane w ramach projektu przepisy przygotowane zostały we współpracy z Paniami ze Stowarzyszenia Gospodyń Wiejskich w Andrychowie i dostępne są na stronie www.bezcennechwile.mastercard.pl/bezcenne-babcie.

 

źródło: informacja prasowa