Na odbywających się właśnie targach motoryzacyjnych Auto Shanghai, Volkswagen zaprezentował koncept pod kryptonimem ID.ROOMZZ1. Tym modelem, począwszy od roku 2021, Niemcy planują podbić w pierwszej kolejności rynek Państwa Środka.

Co interesującego znajdujemy w projekcie?

Całkiem sporo. Samochód ma napęd elektryczny, który w połączeniu z baterią o pojemności 82 kWh ma zapewnić zasięg ok. 450 – 475 km. Wystarczający, żeby elektrowóz nabierał sensu i wreszcie sięgający tego, co od lat oferuje Tesla.

 

 

Interesująca jest koncepcja samej kabiny. W dużym, pięciometrowym nadwoziu typu SUV znajdziemy obracane w kierunku środka kabiny fotele, co umożliwi pasażerom swobodniejszą komunikację – funkcja okaże się szczególnie przydatna, gdy samochód przejdzie w tryb ID.Pilot, czyli autonomiczny, bo i taką opcję znajdziemy w tym modelu. Siedzenia pokryto nowym materiałem, wykonanym z w pełni odnawialnego nowego tworzywa, nazwanego przez koncern AppleSkin – ciekawe co na tę nazwę powie pewna spółka z Cupertino. 🙂 Do wykończenia wnętrza użyto także drewnianych fornirów na drzwiach oraz na desce rozdzielczej. Patrząc na zdjęcia wnętrza i umieszczony centralnie tablet, łatwo dostrzec inspirację nie tylko amerykańskim e-konkurentem. A zestaw wyświetlaczy za kierownicą bardzo przypomina te współcześnie montowane w Mercedesach. Oczywiście, brak tutaj jakichkolwiek przycisków, wszystko będzie obsługiwane ekranami dotykowymi. Znak czasów i pewnie trend, który, niestety, niebawem zawita w większości modeli.

 

Dużym krokiem naprzód dla koncernu będzie wdrożenie napędu elektrycznego o zapowiadanych parametrach.  Wspomniane wyżej zasięgi ma zapewniać bateria o pojemności 82 kWh, której naładowanie systemem szybkiego ładowania (150 kW) do poziomu 80% ma zajmować tylko około pół godziny. Samochód ma posiadać dwa silniki napędzające obie osie w systemie electric 4MOTION i generujące moc 225 kW, czyli około 306 KM. Ma to pozwolić na przyspieszenie do setki w 6,6 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 180 km/h. Prędkość maksymalna nie powala, ale mając na uwadze regulacje przygotowane przez europejski parlament, o których niedawno pisaliśmy, nie ma to i tak większego znaczenia.

 

Aby się przekonać w jakim stopniu model produkcyjny będzie przypominał zaprezentowany koncept, przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, ale VW ID.ROOMZZ1 zapowiada się interesująco.