eSkarbona_30_2022_main

30. Finał WOŚP – Mastercard i eSkarbonka kolejny raz ułatwiają zbiórkę funduszy

Tegoroczny, jubileuszowy Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wystartuje już jutro, 30 stycznia. Już od dziesięciu lat Mastercard jest partnerem wspierającym tę wyjątkową inicjatywę, dostarczając bezpieczne i technologicznie zaawansowane narzędzia, ułatwiające prowadzenia zbiórki. W ostatnich dwóch latach szczególne znaczenie ma wsparcie darczyńców i kwestujących w wymagających pandemicznych czasach, kiedy trzeba zadbać o bezpieczeństwo własne i innych. W dniu Finału tradycyjnie już na Twitterze zostanie zorganizowana akcja #MastercardGraZWOŚP. Mastercard wyposażył też kwestujących na rzecz WOŚP w „wirtualne puszki”, czyli eSkarbonki. Dzięki temu każdy może szybko i wygodnie wesprzeć zbiórkę nie wychodząc z domu.

Już po raz dziewiąty, w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet każdego użytkownika z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP opublikowany w dniu Finału, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. To wygodny i łatwy sposób na wsparcie Fundacji przez użytkowników tej platformy. Podczas zeszłorocznego Finału, użytkownicy opublikowali 71 673 takich wpisów, gromadząc w ten sposób rekordowe 358 365 zł. Tweetować można od godziny 00:00 do 23:59 30 stycznia 2022 r. Łącznie, od początku inicjatywy dzięki użytkownikom Twittera Mastercard przekazał na rzecz Orkiestry ponad 1 600 000 zł.

Siłą Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy są Polacy – Ci, którzy aktywnie włączają się w kwestowanie i Ci, którzy szczodrze dorzucają się do WOŚP-owych puszek. Sukces, którym cieszymy się od 30 lat to praca i zaangażowanie tysięcy osób. Kluczowe jest nie tylko zadbanie o dostępność i łatwość różnorodnych form zbiórek, ale także o bezpieczeństwo, tych którzy są z nami. Dlatego tak ważne są narzędzia takie jak eSkarbonka czy akcje na Twitterze, za pomocą których można pomagać bez wychodzenia z domu, w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca na świecie. Wierzę, że ten styczniowy dzień rozpali wielkie granie w pomaganie – bądźcie z nami” – podkreśla Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.

Już po raz piąty Mastercard uruchomił z początkiem grudnia eSkarbonkę – wirtualną puszkę ułatwiającą wpłacanie darowizn na rzecz WOŚP. Taka forma „wpłat na odległość” okazała się bardzo potrzebna w czasie pandemii COVID-19. Za pomocą tego bezpiecznego narzędzia w ubiegłym roku darczyńcy wpłacili zdalnie do eSkarbonki ponad 17 mln zł, co stanowiło 10% całej zebranej w czasie 29. Finału kwoty. W tym roku, na dzień przed Finałem do wirtualnej puszki trafiło już ponad 6,8 mln zł – to więcej niż rok temu o tej porze! Kwestować on-line można jeszcze do północy 31 stycznia 2022 roku.

Podobnie jak w zeszłym roku, swoje eSkarbonki mogą zakładać sztaby, osoby prywatne oraz firmy z segmentu MŚP, zyskując w ten sposób narzędzie do prowadzenia zbiórki wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych, bez konieczności rejestrowania sztabu. Do tej pory założono ponad 37 500 wirtualnych puszek. Link do każdej z nich jej właściciel – Wolontariusz, może rozesłać do grona swoich przyjaciół i znajomych, poszerzając tym samym grono darczyńców. Każdy, kto zdecyduje „dołożyć się” do wirtualnej puszki, zobaczy jedną z kilkunastu ciekawostek dotyczących WOŚP. Z kolei darczyńcy wybierający jako sposób wpłaty kartę Mastercard, będą mogli posłuchać jedną z piosenek granych w czasie poprzednich Finałów WOŚP, zebranych na jubileuszowej playliście.

Mastercard od 10 lat wspiera Fundację WOŚP. To długoletnie zaangażowanie ogromnie nas cieszy i napawa nas dumą – stąd właśnie hashtag #dumnizpomagania, który towarzyszy nam podczas tegorocznego Finału. Zeszłoroczne, rekordowe wyniki zbiórki w eSkarbonce i akcji na Twitterze udowodniły, że zdalne pomaganie to idealne rozwiązanie na miarę naszych trudnych czasów. To fantastyczne, że izolacja i troska o zdrowie nie zgasiła w Polakach chęci pomagania, a jedynie otworzyła ich na szukanie innych, nowych sposób włączenia się w święto radości i dobroci, jakim jest Finał WOŚP – komentuje Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Dodatkowe informacje i odpowiedzi na pytania dotyczące korzystania z eSkarbonek znaleźć można na stronie Mastercard.

iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w internecie

Siłą WOŚP są przede wszystkim tysiące wolontariuszy, na kilka dni porzucający swoje codzienne obowiązki i poświęcający się zbieraniu funduszy. Doceniając ich zaangażowanie i chcąc im pomóc w zbiórce, Mastercard od kilku lat dostarcza im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma ułatwia rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także służy jako centrum informacji dla nich. Pozwala na usprawnienie komunikacji i zacieśniania relacji między wszystkimi zaangażowanymi osobami oraz wsparcie kwestowania.

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów WOŚP jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć swoją wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiórek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich stron można znaleźć na tutaj.

źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *