Tegoroczny, jubileuszowy Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wystartuje już jutro, 30 stycznia. Już od dziesięciu lat Mastercard jest partnerem wspierającym tę wyjątkową inicjatywę, dostarczając bezpieczne i technologicznie zaawansowane narzędzia, ułatwiające prowadzenia zbiórki. W ostatnich dwóch latach szczególne znaczenie ma wsparcie darczyńców i kwestujących w wymagających pandemicznych czasach, kiedy trzeba zadbać o bezpieczeństwo własne i innych. W dniu Finału tradycyjnie już na Twitterze zostanie zorganizowana akcja #MastercardGraZWOŚP. Mastercard wyposażył też kwestujących na rzecz WOŚP w „wirtualne puszki”, czyli eSkarbonki. Dzięki temu każdy może szybko i wygodnie wesprzeć zbiórkę nie wychodząc z domu.
Już po raz dziewiąty, w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet każdego użytkownika z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP opublikowany w dniu Finału, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. To wygodny i łatwy sposób na wsparcie Fundacji przez użytkowników tej platformy. Podczas zeszłorocznego Finału, użytkownicy opublikowali 71 673 takich wpisów, gromadząc w ten sposób rekordowe 358 365 zł. Tweetować można od godziny 00:00 do 23:59 30 stycznia 2022 r. Łącznie, od początku inicjatywy dzięki użytkownikom Twittera Mastercard przekazał na rzecz Orkiestry ponad 1 600 000 zł.
Siłą Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy są Polacy – Ci, którzy aktywnie włączają się w kwestowanie i Ci, którzy szczodrze dorzucają się do WOŚP-owych puszek. Sukces, którym cieszymy się od 30 lat to praca i zaangażowanie tysięcy osób. Kluczowe jest nie tylko zadbanie o dostępność i łatwość różnorodnych form zbiórek, ale także o bezpieczeństwo, tych którzy są z nami. Dlatego tak ważne są narzędzia takie jak eSkarbonka czy akcje na Twitterze, za pomocą których można pomagać bez wychodzenia z domu, w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca na świecie. Wierzę, że ten styczniowy dzień rozpali wielkie granie w pomaganie – bądźcie z nami” – podkreśla Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.
Już po raz piąty Mastercard uruchomił z początkiem grudnia eSkarbonkę – wirtualną puszkę ułatwiającą wpłacanie darowizn na rzecz WOŚP. Taka forma „wpłat na odległość” okazała się bardzo potrzebna w czasie pandemii COVID-19. Za pomocą tego bezpiecznego narzędzia w ubiegłym roku darczyńcy wpłacili zdalnie do eSkarbonki ponad 17 mln zł, co stanowiło 10% całej zebranej w czasie 29. Finału kwoty. W tym roku, na dzień przed Finałem do wirtualnej puszki trafiło już ponad 6,8 mln zł – to więcej niż rok temu o tej porze! Kwestować on-line można jeszcze do północy 31 stycznia 2022 roku.
Podobnie jak w zeszłym roku, swoje eSkarbonki mogą zakładać sztaby, osoby prywatne oraz firmy z segmentu MŚP, zyskując w ten sposób narzędzie do prowadzenia zbiórki wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych, bez konieczności rejestrowania sztabu. Do tej pory założono ponad 37 500 wirtualnych puszek. Link do każdej z nich jej właściciel – Wolontariusz, może rozesłać do grona swoich przyjaciół i znajomych, poszerzając tym samym grono darczyńców. Każdy, kto zdecyduje „dołożyć się” do wirtualnej puszki, zobaczy jedną z kilkunastu ciekawostek dotyczących WOŚP. Z kolei darczyńcy wybierający jako sposób wpłaty kartę Mastercard, będą mogli posłuchać jedną z piosenek granych w czasie poprzednich Finałów WOŚP, zebranych na jubileuszowej playliście.
Mastercard od 10 lat wspiera Fundację WOŚP. To długoletnie zaangażowanie ogromnie nas cieszy i napawa nas dumą – stąd właśnie hashtag #dumnizpomagania, który towarzyszy nam podczas tegorocznego Finału. Zeszłoroczne, rekordowe wyniki zbiórki w eSkarbonce i akcji na Twitterze udowodniły, że zdalne pomaganie to idealne rozwiązanie na miarę naszych trudnych czasów. To fantastyczne, że izolacja i troska o zdrowie nie zgasiła w Polakach chęci pomagania, a jedynie otworzyła ich na szukanie innych, nowych sposób włączenia się w święto radości i dobroci, jakim jest Finał WOŚP – komentuje Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Dodatkowe informacje i odpowiedzi na pytania dotyczące korzystania z eSkarbonek znaleźć można na stronie Mastercard.
iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w internecie
Siłą WOŚP są przede wszystkim tysiące wolontariuszy, na kilka dni porzucający swoje codzienne obowiązki i poświęcający się zbieraniu funduszy. Doceniając ich zaangażowanie i chcąc im pomóc w zbiórce, Mastercard od kilku lat dostarcza im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma ułatwia rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także służy jako centrum informacji dla nich. Pozwala na usprawnienie komunikacji i zacieśniania relacji między wszystkimi zaangażowanymi osobami oraz wsparcie kwestowania.
Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów WOŚP jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć swoją wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiórek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich stron można znaleźć na tutaj.
źródło: informacja prasowa