Spokojnie, nie chodzi tutaj na szczęście o dialogi związane z questami, a tym bardziej z główną osią fabularną jakiejś produkcji. Na to zdecydowanie za wcześnie. I może to i lepiej. Ubisoft „zatrudnił” sztuczną inteligencję do tworzenia tego, co dzieje się w tle. Na przykład pomiędzy postaciami niezależnymi.

Ghostwriter AI to projekt stworzony we współpracy Ubisoftu z Benem Swansonem, pracownikiem z działu badawczo-rozwojowego. Zadaniem specjalnie wyszkolonej sztucznej inteligencji ma być pomoc przy pogłębianiu immersji podczas gry poprzez tworzenie wiarygodnego „tła”. Kojarzycie pewnie te momenty w grach z otwartym światem, gdzie postacie niezależne niby to rozmawiają między sobą, kaszlą, chrząkają, krzyczą i wydają z siebie różne odgłosy, jakie można usłyszeć w tłumie – za to właśnie odpowiadać ma Ghostwriter AI. Dodatkowo, algorytm ma także urealniać otoczenie w trakcie chociażby walk, gdzie NPC-e nierzadko też coś wykrzykują i rzucają w bohatera niewybrednymi komentarzami.

To nie jest jednak tak, że twórcy gry z automatu dodają do swojej produkcji próbki wygenerowane przez cyber-scenarzystę. Najpierw muszą podać dane wejściowe, a więc definiują rodzaj postaci oraz interakcji, do jakiej trzeba stworzyć tekst. Dalej, scenarzyści gry wciąż muszą zapoznać się z „wymyślonymi” przez sztuczną inteligencję próbkami i z tej puli wybrać te, które w danym momencie będą najbardziej akuratne. Oczywiście możliwa jest także edycja wygenerowanych kwestii. W ten sposób też scenarzyści wybierając odpowiednią formę próbki, „uczą” SI, która po pewnym czasie stanie się bardziej skuteczna. Proces współpracy scenarzystów z SI Ubisoftu możecie zobaczyć na poniższym wideo.

 

 

Ghostwriter AI nie jest zatem całkowitym wyręczeniem twórców dialogów, a co najwyżej wsparciem ich na pierwszym etapie tworzenia wiarygodnego otoczenia dla głównego bohatera i innych postaci pierwszo- i drugoplanowych. Według Ubisoftu oraz samego Bena Swansona, algorytm ma pozwolić zachować więcej czasu i energii na tworzenie dialogów związanych z istotniejszymi aspektami gier: z zadaniami pobocznymi oraz główną historią.

 

Źródło: ubisoft