Już w tę niedzielę, 9 lutego, fani futbolu amerykańskiego z całego świata zasiądą z wypiekami na twarzy przed telewizorami i będą śledzić jedno z największych wydarzeń sportowych na świecie: finał NFL znany na całym świecie jako Super Bowl 2025. Widowisko przyciąga przez TV nie tylko ze względów czysto sportowych, ale też z powodu show rozdzielającego połowy meczu (w tym roku wystąpi Kendrick Lamar) oraz specjalnie przygotowanych na tę okoliczność reklam.
Super Bowl 2025 – kto, gdzie, kiedy?
W tym roku w wielkim finale zmierzą się ekipy Philadelphia Eagles oraz Kansas City Chiefs. Można powiedzieć, że będzie to rewanż za finał z 2023 roku, w którym to zespół z Kansas City pokonał „Orły” 38 do 35. Rywalizacji rumieńców dodaje także fakt, że Kansas City Chiefs ma szanse stać się pierwszym zespołem w historii NFL, który sięgnie po trofeum trzeci rok z rzędu. W tym roku wielki finał przyciągający corocznie przed telewizory nawet ponad 100 milionów widzów rozegra się w na Ceasars Superdom w Nowym Orleanie. Mecz rozpocznie się o godzinie 18:30 czasu wschodniego, a jeżeli ktoś chciałby śledzić go z naszego kraju, to musi liczyć się z zarwaną nocką, gdyż transmisja wystartuje o 00:30 w nocy z niedzieli na poniedziałek. Transmisję będzie można śledzić na kanale Fox oraz w serwisie Tubi.
AI, AI wszędzie!
Super Bowl to nie tylko sportowe emocje, ale też wielkie show i… reklamy. Z racji tego, że finał śledzi nawet ponad 100 milionów fanów sportu. Rekordową oglądalność zaliczył ubiegłoroczny mecz, który śledziło średnio 123 miliony widzów. Nic więc dziwnego, że sporo firm i marek marzy o tym, żeby wykupić chociaż kilkanaście sekund czasu antenowego i zareklamować się właśnie podczas Super Bowl. W tym roku za 30-sekundową reklamę podczas finału trzeba zapłacić, bagatela, średnio ponad 8 mln dolarów.
W tym roku w bloku reklamowym dominować ma tematyka związana ze sztuczną inteligencją. Walton Goggins zareklamuje wykorzystującą AI domenę GoDaddy. Z kolei Matthew McConaughey i Woody Harrelson zareklamują agenta Salesforce AI – Agentforce. Swoje 30 sekund wykorzysta także Meta, reklamując swoje inteligentne okulary z logo Ray-Bana. Żeby było ciekawiej, okulary zareklamują Chris Hemsworth oraz Chris Pratt. Muppety zaś przedstawią AI Trip Planner od Booking.com, który ma pomóc spersonalizować wakacje marzeń. Oczywiście wykorzystując do tego funkcje AI. Wszystkie wideo możecie obejrzeć poniżej.
Źródło: cnet