Xiaomi notuje w Polsce przyrost o 223% i szykuje się do wyprzedzenia Samsunga! Tak wynika z danych sprzedażowych z I kwartału 2020 roku. Jak poradzili sobie inni producenci?
Specjaliści z Canalys opublikowali grafikę z szacowanymi udziałami rynkowymi smartfonów w Polsce w ciągu I kwartału 2020 roku. Wśród TOP5 znalazły się Samsung, Xiaomi, Huawei, Apple oraz Lenovo. Trzy pierwsze marki osiągnęły dość zbliżone wyniki, chociaż jedna z nich w porównaniu z I kwartałem 2019 roku wystrzeliła w kosmos.
Zacznijmy jednak od nieustannego lidera – Samsunga. Producent w kwartalnej sprzedaży wypracował udział na poziomie 28%. Zanotował tym samym spadek o 26% i powoli czuje oddech konkurencji za plecami.
Na drugim miejscu w blasku chwały uplasowało się Xiaomi, które wjechało na podium rankingu niczym jeździec na białym koniu, notując wzrost o 223% (sic!) względem poprzedniego roku. Chiński gigant osiągnął udział w sprzedaży na poziomie 27%, tracąc zaledwie jeden punkt procentowy do Samsunga. Ciekawe, czy oskarżenia Xiaomi o szpiegowanie wpłyną na sprzedaż tych urządzeń w naszym kraju.
W ciągu tego kwartału bardzo mocno ucierpiało Huawei, co niewątpliwie ma związek z wojną na linii USA-Huawei. Sprzedaż smartfonów tej firmy w Q1 2020 spadła w porównaniu rok do roku o 44%. Obecny udział chińskiego producenta w rynkowej sprzedaży w Polsce to 23%.
Czwarte miejsce przypadło firmie Apple. Smartfony producenta sprzedały się w liczbie mniejszej o 19% w porównaniu z I kwartałem 2019 roku. Całościowo udział w rynku wyniósł 10%. Prawdopodobnie w II kwartale możemy spodziewać się nieco ożywienia dzięki premierze taniego iPhone SE.
Listę TOP5 zamyka Lenovo ze swoimi Motorolami, które zaliczyło największy spadek. Sprzedaż smartfonów tej firmy w Q1 2020 spadła o ponad połowę, kończąc z wynikiem -53% rok do roku. Ich całościowy udział w naszym kraju wyniósł 3%.
Jak myślicie, czy w przyszłym kwartale ujrzymy Xiaomi na pierwszym miejscu zestawienia?