OPPO oficjalnie zaprezentowało nową serię flagowych smartfonów, modele: Find X2, Find X2 Pro i Find X2 Pro Automobili Lamborghini Edition. Producent przedstawił też OPPO 5G CPE Omni, czyli urządzenie abonenckie 5G pełniące funkcję huba komunikacyjnego. Podczas konferencji dowiedzieliśmy się też, że brytyjski aktor Eddie Redmayne zostanie nowym ambasadorem marki na świecie. Zacznijmy od początku…

 

 

Find X2, czyli coś dla wymagających 

Urządzenia z serii Find X2 wyposażono w ekran Ultra Vision o rozdzielczości QHD+ i częstotliwości odświeżania 120 Hz. Smartfony Find X2 należą do pierwszych współpracujących z platformą procesora Qualcomm Snapdragon 865 i umożliwiają komunikację w dwóch trybach 5G. Pozwalają również korzystać z najszybszej na rynku technologii ładowania baterii – 65W SuperVOOC 2.0.

 

 

Wielodostępowy ekosystem inteligentnych urządzeń

Brzmi ciekawie. OPPO zaprezentowało urządzenie o nazwie OPPO 5G CPE Omni. Wyposażone w modem Snapdragon X55 oraz inteligentne anteny O-Reserve 5G oraz O-Motion 360° 5G umożliwiające pobieranie danych z maksymalną szybkością 7,5 Gb/s w sieci 5G. Urządzenie wspiera Wi-Fi 6 oraz jest kompatybilne z protokołami BLE 4.1 i ZigBee 3.0, zapewniając użytkownikom płynną łączność 5G do różnych zastosowań. Do sprzedaży trafi najpierw w Europie Zachodniej oraz regionie Azji i Pacyfiku.

 

 

Rozszerzenie inicjatywy 5G Landing Project

OPPO promuje komercyjne wdrożenia łączności 5G w różnych aspektach, takich jak opracowywanie patentów na standardy 5G, badania i rozwój technologii, opracowywanie scenariuszy użycia oraz współpraca branżowa. W lutym 2019 r. firma zainaugurowała 5G Landing Project w celu współpracy z operatorami nad szybszym wdrożeniem komercyjnym sieci 5G. Podczas prezentacji nowych produktów producent przedstawił 11 partnerów – czołowych operatorów globalnych, którzy dołączyli do programu: China Mobile, China Telecom, China Unicom, Orange, Vodafone, Deutsche Telekom, Telefonica, Telcel, Bouygues, SFR i Salt. Współpraca z nimi będzie dotyczyć aspektów technicznych, produktowych i rynkowych. OPPO planuje w najbliższym czasie zainwestować 50 mld RMB (około 7 mld USD) w opracowywanie kolejnych produktów oraz rozwój technologii związanych z inteligentną łącznością.