W marcu 2014 roku fani klasycznej serii Age of Wonders mogli nareszcie powrócić do swojego ulubionego świata fantasy. Po ponad dziesięciu latach „przerwy” Triumph Studios zdecydowało się w końcu wypuścić trzecią (a w zasadzie – nawet czwartą) część tej fenomenalnej turówki. Age of Wonders III doczekało się szerokiego wsparcia i dwóch dużych dodatków. A dzięki porażce dwóch ostatnich części „herosów” (tj. Might & Magic Heroes VIVII) stało się z czasem najpoważniejszym rywalem Cywilizacji na polu turowych strategii – również online.

Oczywiście do samej Cywilizacji serii Age of Wonders nadal daleko; programiści z Triumph Studios nie zamierzają jednak spocząć na laurach. Tym razem szykują dla Was coś całkiem nowego – odmiennego i świeżego.

Jeżeli podobała Wam się Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth (a nam podobała się *bardzo*), jeżeli w młodości zagrywaliście się nocami w Alpha Centauri (a my – owszem), to z radością przywitacie wiadomość, że kolejna część Age of Wonders przeniesie akcję ze świata fantasy do świata science-fiction. A może raczej – science-fantasy, bo produkcji bliżej jednak do klimatu Warhammera niż, dajmy na to, Odysei Kosmicznej (która z kolei stanowi niekwestionowane źródło inspiracji dla twórców międzygwiezdnej Civilization). Age of Wonders: Planetfall, bo tak ma nazywać się nowa część kultowej serii, to „stare, dobre Age of Wonders”, tyle że… rozgrywane w przestrzeni kosmicznej.

 

 

Czy mogło być lepiej? ;- )

O ile mnie pamięć nie myli, twórcy „Herosów” również zastanawiali się kiedyś nad podobnym posunięciem. Już w pierwszym dodatku do legendarnej dziś „trójki”, czyli Ostrzu Armagedonu, miał pojawić się (zgodnie z pierwotnymi planami) „mocno stechnicyzowany” zamek. Jego miejsce zajął ostatecznie Conflux, zamek żywiołów, a plan porzucono, być może ze względu na specyfikę ówczesnego rynku. O spin-offie takim jak Alpha Centauri nie mogło być mowy; na przełomie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku nikt z nas nie był tak naprawdę na podobne eksperymenty gotowy. Co zresztą – jak być może pamiętacie – odbiło się również na sprzedaży samej Alpha Centauri.

Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth również, niestety, nie zachwyciła krytyków. Zarzucano jej m.in., że jak na grę osadzoną w kosmosie i stawiającą na eksplorację, sama jest zanadto zachowawcza.

Czy Age of Wonders: Planetfall zrobi krok dalej?

Przekonamy się niebawem, już w 2019!