Próba podbicia rynku smarfonów zakończyła się dla Microsoftu niezbyt ciekawie – marka Lumia to już echo przeszłości. Natomiast oferta tego producenta z segmentu tabletów i urządzeń 2 w 1 przeznaczona jest dla użytkowników profesjonalnych lub szukających produktu klasy Premium – nic zatem dziwnego, że ich ceny trudno nazwać przyjaznymi dla portfela.

Dziś jednak Microsoft zaprezentował światu urządzenie, które ma realną szansę stać się ciekawą alternatywą dla iPada – Microsoft Surface Go. To dziesięciocalowy tablet będący mniejszą i tańszą wersją testowanego przez nas niedawno Microsoft Surface Pro. Niższa cena wynika m.in. z obecności mniej wydajnych podzespołów, ale nadal możemy liczyć na świetną jakość wykonania oraz zestaw opcjonalnych akcesoriów, dzięki którym urządzenie zyska znacznie większą funkcjonalność. 

Tablet napędzać będzie dwurdzeniowy procesor Intel Pentium Gold 4415Y z 4 lub 8 GB pamięci RAM. W podstawowych modelach dane przechowywać będziemy na nośniku eMMC o pojemności 64 GB – w mocniejszej wersji będzie to dysk SSD 128 GB. Wśród dostępnych złączy doszukamy się portu USB typu C, wyjścia audio oraz gniazda dokowania Surface Connect. Nie zapomniano także o miejscu dla karty microSD oraz o łączności NFC – producent zapowiedział także wersje doposażone w modem WWAN.

Dziesięciocalowy ekran PixelSense o proporcjach 3:2 oferuje rozdzielczość 1800 na 1200 pikseli, zapewniając przy tym świetną jakość i szczegółowość wyświetlanych treści. Aby w pełni wykorzystać możliwości urządzenia niezbędne będą dodatkowe i opcjonalne akcesoria. Do tabletu bez problemu dokupimy doczepianą magnetycznie klawiaturę, aktywne piórko oraz kompaktową myszkę, więc Surface Go sprawdzi się także w roli małego laptopa oraz tabletu graficznego – wszystko zależy od naszych potrzeb.

Tańszą wersję Surface Go producent wycenił na kwotę 399 dolarów, mocniejszy model kosztować będzie 549 dolarów. Jak te ceny przełożą się na polski rynek? Przekonamy się już niebawem.