Doskonale zdajemy sobie sprawę, że dawno nie było nic o Metro Exodus*, więc już spieszymy nadrabiać zaległości! Tym bardziej, że premiera już w piątek.

Jak donosi NVIDIA, projekt studia 4A Games już jutro, czyli w dniu premiery, obsługiwać będzie technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym oraz Deep Learning Super Sampling – technologię wygładzania krawędzi opartą o głębokie uczenie.

 

 

To rewelacyjna wiadomość dla posiadaczy najnowszych kart graficznych od „zielonych”, gdyż póki rdzenie RT (odpowiedzialne za ray tracing) oraz rdzenie Tensor (odpowiedzialne za DLSS) nie miały w grach zbyt wiele do roboty. Jedyną grą obsługującą ray tracing był Battlefield V, a DLSS mogliśmy włączyć tylko w Final Fantasy XV. Obiecanej aktualizacji do Shadow of the Tomb Raider, mającej wprowadzić do gry wspomniane technologie, także nie widać na horyzoncie, mimo że demo widzieliśmy już pod koniec sierpnia.

Teraz jednak sytuacja się zmieni, bo BFV w najnowszej aktualizacji także otrzyma możliwość włączenia DLSS, a jak już pokazały testy, technologia ta potrafi dość mocno poprawić wydajność gry.

 

 

Z okazji premiery Metro Exodus oraz aktualizacji do Battlefielda V, NVIDIA przygotowała nową paczkę sterowników do kart graficznych. Znajdziecie ją tutaj.

 

*Tak, wiemy że w poprzednich newsach dwukropek po słowie Metro stawialiśmy błędnie:)

 

Źródło: informacja prasowa NVIDIA