Instagram nie odpuszcza walki o fotel lidera w mediach społecznościowych. Ostra rywalizacja o pokolenie Z (osoby urodzone po 2000. roku) wymusiła na nim uruchomienie nowych funkcjonalności w opcji Instagram Reels. Czy uda im się pokonać TikToka?

TikTok to fenomen. Posiada ponad 689 milionów aktywnych użytkowników i jest najchętniej pobieraną aplikacją ostatnich lat. Niesamowity sukces odniósł zwłaszcza wśród pokolenia Z, czyli osób urodzonych po roku 2000. Krótkie filmy zawładnęły Internetem i nic nie wskazuje na to, żeby ta sytuacja miała się zmienić w najbliższej przyszłości.

 

Ten trend nie umknął Facebookowi, który cierpi na spore niedobory nowych użytkowników wśród młodszych osób. Instagram jest popularny, ale w całkowicie innej grupie ludzi, więc Zuckerberg postanowił nieco go zmodyfikować.

Już od jakiegoś czasu w wybranych krajach dostępne jest Instagram Reels, czyli funkcja analogiczna do TikToka. Teraz Facebook udostępnił w niej nową opcję, a dokładniej Remix. Dzięki niej użytkownik będzie mógł nagrywać film obok filmu innej osoby.

 

 

Pytanie tylko czy nie jest już za późno na takie działania. TikTok stał się gigantem i nie zamierza odpuścić walki, a młodsi użytkownicy raczej niechętnie przejdą do innej aplikacji, pomimo ostatnich kontrowersji, a te działają na niekorzyść obydwu firm. TikTok ma problemy przez dane użytkowników, które zbiera, a Facebook – no cóż, o tym już chyba nie trzeba nawet wspominać.

źródło: cnet.com