Brytyjska firma Halcyon zaprezentowała elektryczną wersję Rolls-Royce’a Corniche z 1978 roku. Restomod łączy luksus klasycznego modelu z nowoczesnym napędem elektrycznym o mocy do 500 KM i zasięgu ponad 400 km. Powstanie tylko 60 egzemplarzy, a cena konwersji zaczyna się od 395 000 funtów – bez kosztu bazowego pojazdu.

 

Technologia napędu – mocny silnik i szybkie ładowanie

Halcyon Rolls-Royce Corniche EV został wyposażony w elektryczny układ napędowy oparty na architekturze 800 V, co pozwala na szybkie ładowanie i lepszą efektywność energetyczną. Producent nie ujawnił jeszcze pełnej specyfikacji baterii, ale wiadomo, że:

  • pojemność akumulatora: około 80–100 kWh
  • zasięg: ponad 400 km – najprawdopodobniej w realnych warunkach, choć Halcyon nie podaje, czy to wartość według cyklu WLTP
  • moc maksymalna: do 500 KM
  • przyspieszenie: brak oficjalnych danych, ale przy tej mocy można oczekiwać wyniku w granicach 4-5 s do 100 km/h
  • ładowanie: szybkie ładowanie prądem stałym DC (800 V) pozwala na uzupełnienie energii do 80% w około 20 – 30 minut

Halcyon zachowuje oryginalną wagę pojazdu, stosując lekkie akumulatory i umieszczając je w taki sposób, by nie zaburzyć klasycznej charakterystyki jazdy.

 

 

Restomod dla wybranych

Firma nie dostarcza pojazdów bazowych – to klient musi dostarczyć klasycznego Rolls-Royce’a Corniche do konwersji. Na rynku wtórnym egzemplarze z lat 70. i 80. kosztują od 60 000 do 150 000 funtów, w zależności od stanu. Halcyon przyjmuje zarówno wersje coupe, jak i kabriolet.

Każda konwersja trwa około 12 miesięcy i zajmuje ponad 1000 godzin pracy. Obejmuje to pełną renowację nadwozia i wnętrza, a także wymianę układu napędowego na elektryczny, przy zachowaniu oryginalnego luksusu Rolls-Royce’a.

 

Elektryczne restomody – rosnący trend

Elektryfikacja klasycznych samochodów staje się coraz bardziej popularna, a rynek restomodów dynamicznie się rozwija. W Wielkiej Brytanii działają firmy takie jak London Electric Cars czy Lunaz, które specjalizują się w konwersji klasycznych pojazdów na napęd elektryczny. Przykładem takich pojazdów jest Electric GT Ferrari 308 oraz konwersje Porsche 911 na napęd elektryczny, które oferują znacznie lepsze osiągi od swoich spalinowych „dawców” przy zerowej emisji spalin. ​

Dzięki takim projektom właściciele klasyków mogą cieszyć się zabytkową motoryzacją w nowoczesnej, dynamicznej odsłonie, eliminując emisję spalin i problemy związane z utrzymaniem starych silników spalinowych.​

 

Źródło: Uncrate