Stało się. Po 15 latach istnienia, firma Facebook zmienia swoje logo. W kolejnych tygodniach doskonale kojarzące się logo z małych, grubych i niebieskich liter zacznie być wypierane przez nowe logo, które… nie dość, że nie porywa, to właściwie nie kojarzy się z niczym.

A może niepotrzebnie szydzę? Pewnie wiele osób zastanawia się po kiego czorta zarząd Facebooka wpadł na pomysł stworzenia nowego logotypu? Odpowiedź jest prosta – nowy znak rozpoznawczy „fejsika” ma pokazywać korporację jako firmę-matkę dla samego Facebooka, Instagrama, WhatsApp oraz innych aplikacji. W prosty sposób – dla Instagrama napis będzie mieć odcień różowy, dla WhatsApp – zielony, a dla samego Facebooka – niebieski. Wygląda więc na to, że symbole samych aplikacji pozostaną niezmienione.

Oczywiście do nowego logo powstało całe „story”, które jest dodatkowym uzasadnieniem dla zmiany.  W czasie projektu znaku rozpoznawczego dla firmy Facebook, wyróżniono trzy najważniejsze postawy: klarowność (Facebook jako marka, która upraszcza i buduje zrozumienie), empatia (system szanujący kontekst i środowisko) oraz przestrzeń twórczą, design, wspierający ludzi i ich historie. Te trzy elementy złożyły się na kształt logo składającego się z wielkich liter o niemal niezauważalnie zakrzywionych fragmentach, posiadających pomiędzy sobą wyraźne przerwy i mającego różne wersje kolorystyczne („empatyczna paleta kolorów”).

Napis Facebook na białym tle. Tak, to jest świeże! To jest doskonałe! To rozwiąże wszystkie problemy Facebooka, jakie nagromadziły się w ostatnim roku!

 

Źródło: theverge.com, techspot.com