dlss_35

DLSS + Ray Reconstruction = DLSS 3.5. Poznajcie nową technologię od NVIDII

Chociaż oficjalnie to dzisiaj rozpoczną się targi Gamescom 2023, a kulminacyjnym punktem inauguracji będzie pokaz Opening Night Live, rozpoczynający się o godzinie 20.00, to przybyli na imprezę wystawcy już teraz zaczynają wysypywać swoje asy z rękawa. Taka NVIDIA na przykład zapowiedziała DLSS 3.5.

Upscaling od NVIDII otrzymał wraz nowym oznaczeniem zupełnie nową funkcjonalność. Ray Reconstruction będzie mieć za zadanie poprawić wygląd promieni odbitych od powierzchni w grach poprzez „odszumienie” ich, co sprawi, że efekty staną się wyraźniejsze, ostrzejsze i bardziej realistyczne. I to właśnie tutaj przydatne okazały się rdzenie Tensor, odpowiedzialne za obliczenia związane ze sztuczną inteligencją. Oczywiście z nowej wersji DLSS nie tylko będą mogli skorzystać gracze, ale też graficy, wykorzystujący karty z rodziny RTX do codziennej pracy.

Co ciekawe, DLSS 3.5 będzie dostępne nie tylko dla posiadaczy RTX-ów 4000, jak to miało miejsce z DLSS 3, wprowadzające technologie Frame Generation, co jeszcze bardziej miało zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę w grach i poprawić jakość obrazu. Z DLSS 3.5 oraz Ray Reconstruction korzystać będą mogli również posiadacze pierwszych RTX-ów, z generacji Turing, a także właściciele RTX-ów 3000 (Ampere). Najwięcej korzyści z technologii jednak uzyskają ci, którzy korzystają z najnowszej serii RTX-ów. Połączenie wszystkich funkcji DLSS, a więc Super Resolution, Frame Generation oraz Ray Recontruction ma znacząco poprawić wydajność i jakość obrazu. Przykład pokazany przez NVIDIĘ pokazuje, że różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt klatek animacji na korzyść gracza.

Skoro NVIDIA już się pochwaliła swoją nową technologią, to naturalnie zapowiedziano, w jakich grach się pojawi. Najwcześniej DLSS 3.5 trafi do Cyberpunka 2077 oraz dodatku Widmo Wolności – premiera 26 września. Później nowa funkcja pojawi się w Alan Wake 2 (27 października), a także Portalu RTX, który ma ukazać się jesienią.

Źródło: NVIDIA


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *