Eva Herzigova, czeska piękność znana z wybiegów modowych oraz epizodycznych ról, postanowiła w całości przenieść swój wizerunek do narzędzia MetaHuman, które jest elementem najnowszej wersji sinika Unreal od Epic Games. Dzisiaj modelka o blond włosach i niebieskich oczach liczy już sobie 50 wiosen, ale dzięki możliwością MetaHuman deweloperzy będą mogli wykorzystać jej wirtualnego awatara i nadać jej nieco innego wyglądu. Ot, chociażby zmienić kolor włosów albo wygładzić zmarszczki. Oczywiście możliwości narzędzia są dużo, dużo bardziej rozbudowane.
Z przenoszeniem twarzy prawdziwych aktorów czy sportowców do gier wideo bywało różnie i niekiedy efekty takich zabiegów potrafiły wyglądać co najmniej groteskowo. O narzędziu MetaHuman usłyszeliśmy na początku 2021 roku i już w czasie premiery robiło ono niemałe wrażenie. Fotorealistyczne ludzkie twarze i sylwetki, które można dowolnie „obrabiać” mają przynieść zupełnie nową jakość w grach wideo i nie tylko, a tworzenie ludzkich postaci stanie mniej czasochłonne i wymagać będzie mniejszego nakładu pracy. Awatar Evy Herzigovej będzie na przykład można wykorzystać w trakcie wirtualnych pokazów mody.
Aby wykonać wierną cyfrową kopię ciała modelki, użyto zestawu ponad 70 kamer, które skanowały jego każdy detal. Widać to doskonale na przykładzie szczegółowo odwzorowanych ust oraz zakamarków twarzy. Na tym jednak nie koniec, gdyż modelka uczestniczyła także w sesji motion capture, dzięki czemu udało się także przechwycić charakterystyczny chód oraz ruchy modelki.
Co ciekawe, Czeszka nie jest jedyną celebrytką użyczającą swojego ciała MetaHuman W sierpniu ubiegłego roku na podobny krok zdecydował się Luka Dončić – gwiazda drużyny koszykarskiej Dallas Mavericks.
Źródło: eva-herzigova-matahuman.com, the verge