Już? Odpowiedzieliście sobie na to pytanie? To lecimy z newsem.

Niezależnie od tego, co sobie wyobraziliście tytułowy banner przedstawia nowe logo aplikacji Amazon na smartfony i tablety. To paczka kurierska ozdobiona niebieskim kawałkiem urwanej taśmy, a na kartoniku widnieje charakterystyczny dla Amazona uśmiech. Ale czy na pewno?

NEIN!

Według niektórych to Adolf Hitler! I teraz piszę z pełną powagą. Amazon swoje logo zmienił w styczniu i niemal od razu pojawiły się głosy urażonych (?) krzyczących, że nowe logo przypomina im kanclerza Trzeciej Rzeszy, bo niebieska taśma nad uśmiechem przypomina charakterystyczny wąsik (który swoją drogą był charakterystyczny dla Charliego Chaplina). Kartonowy, uśmiechnięty Hitler okazał się dla pewnej grupy osób na tyle przerażający, że towarzyszące im negatywne emocje musiały znaleźć ujście w mediach społecznościowych.

Ostatecznie, Amazon nieco przerobił swoje logo. Teraz taśma nie jest postrzępiona, a lekko zagięta w prawym rogu. Czy dalej przypomina Hitlera? Mnie nie, ale poprzednia wersja też tego nie robiła. Musicie ocenić sami. Być może wskazówka Waszego nazi-mierza zadrga, być może nie.

Co ciekawe, tej zmiany Amazon nie rozgłaszał w mediach, jak w przypadku styczniowej wymiany pięcioletniej ikony na nową. Firma też w żaden sposób nie odniosła się do stawianych jej „zarzutów”. Bo właściwie co mieli powiedzieć? Chyba w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem było nie wpychanie się w kontrowersyjną i śliską tematykę z nazizmem w tle i dyskusję z urażonymi internautami. Mądrze, bo nigdy nie wiadomo dokąd taka droga mogłaby doprowadzić, a jak wiadomo – temat nazizmu, białej supremacji, Hitlera innych pokrewnych wątków jest za Oceanem bardzo drażliwy.