Tegoroczny finał Super Bowl LIX już za nami. Chociaż futbol amerykański nie cieszy się w Polsce zbyt dużym zainteresowaniem i jest sportem raczej niszowym, to jednak finał rozgrywek amerykańskiej ligi NFL przyciąga nie tylko ze względów czysto sportowych. Jednym z najważniejszych punktów finału są… reklamy.

Dlaczego? Chociażby dlatego, że cena umieszczenia w telewizyjnej transmisji  wyniosła w tym roku średnio ponad 8 milionów dolarów. Jak się okazuje, firmy, które stać na taką fanaberię nie szczędzą też na obecności gwiazd w swoich spotach reklamowych. W tym roku można było zobaczyć chociażby Kierana Culkina rozmawiającego z… białuchą arktyczną w reklamie NerdWallet.

 

 

Z kolei producent lodów Häagen Dazs namówił bohaterów serii Szybcy i wściekli do zwolnienia i cieszenia się chwilą. I smakiem lodów oczywiście. W reklamie wystąpiła Letty (Michelle Rodriguez), Dom Toretto (Vin Diesel) oraz Tej Parker (Ludacris).

 

 

Z kolei Matthew McConaughey w reklamie Uber Eats próbuje nas przekonać, że istnieje spisek, w myśl którego futbol powstał tylko po to, aby ludzie byli głodni i kupowali jedzenie. Greta Gerwig jest dość sceptyczna w tym temacie, ale McConaughey stara się być przekonujący, a argumentów mu nie brakuje… Nie będę ukrywał, że to właśnie ten spot wygrał w moim osobistym rankingu.

 

 

A skoro już przy teoriach spiskowych jesteśmy, to podczas bloku reklamowego nie zabrakło także tematyki UFO. Sama reklama nie jest może zbyt wyszukana ani oryginalna, ale finalnie wydaje się dobrze kończyć, a kontakt z pozaziemską cywilizacją okazuje się być przyjazny.

 

 

Czy wiedzieliście, że David Beckham ma brata bliźniaka? Nie? Sam David też o tym nie wiedział, ale rodzice zdradzili mu ten sekret. Co ciekawe, też nazywa się David Beckham i mieszka w USA, a oprócz tego podejrzanie mocno przypomina Matta Damona… David Beckham – piłkarz postanawia więc poznać swojego brata i udaje się do niego na grilla, gdzie, jak się okazuje, łączy ich nie tylko imię i nazwisko, ale też miłość do piwa Stella Artois.

 

 

Reklamę GoDaddy oraz okularów Waltona Gogginsa (Walton Goggins Goggle Glasses) w skróconej wersji można było zobaczyć jeszcze przed wielkim finałem. Teraz zaś udostępniono jej pełną wersję i w zasadzie są powody, dla których niektórzy wybrali ją najlepszą reklamą Super Bowl 2025. Trochę absurdalnego humoru, gierki słowne, świetnie bawiący się Walton Goggins i jego okulary, które, uwaga, faktycznie można zamówić i sobie sprawić, okazały się receptą na sukces.

 

 

Podczas bloku reklamowego w czasie Super Bowl 2025 nie zabrakło też tzw. reklam zaangażowanych. Jedna z nich, przygotowana przez szwedzką firmę farmaceutyczną Novartis, zwraca uwagę na kobiece piersi. Nie tyle chodzi tu o wrażenia estetyczne z tym związane, co o profilaktykę raka piersi. Jeżeli wierzyć reklamie, aż 6 milionów kobiet śledzących niedzielny finał może otrzymać diagnozę nowotworu piersi. O tym, jak ważne jest badanie i wczesna diagnostyka przekonuje Wanda Sykes, która miała okazję walczyć z rakiem piersi. I na szczęście wyszła z tego starcia zwycięsko.