Mimo ponad dwóch dekad na karku Quake II, wydany po raz pierwszy w 1997 roku, wciąż ma oddane grono fanów – zwłaszcza wśród entuzjastów rozgrywek sieciowych, dla których bardziej liczy się miodność rozgrywki i sprawdzona ekipa znajomych, niż rozbudowana fabuła i hiper-realistyczna grafika. I jak widać, także wydawcy nie zapomnieli o tym kultowym tytule, czego dowodem jest dzisiejsza premiera odświeżonej wersji Quake II z dodaną obsługą ray tracingu.

 

 

Co prawda, gra zachowała swoją oldchoolową oprawę graficzną, ale polepszone tekstury, cieniowanie oraz wspomniany ray tracing na pewno nadadzą rozgrywce rumieńców nowości. Ten ostatni element robi tu szczególną różnicę – zwłaszcza gdy porównamy stary system oświetlenia z nowym. Aczkolwiek te wszystkie bajery i tak nie robią takiego wrażenia, jak pierwszy kontakt z Quake II ponad 20 lat temu – wystrzał z blastera oświetlający na trasie przelotu otoczenie potrafił wywołać przysłowiowy opad szczęki.

Grę Quake II RTX można pobrać z platfromy Steam lub ze strony NVIDIA.com. Za „friko” możemy odpalić trzy pierwsze poziomy z kampanii dla jednego gracza, natomiast gracze posiadający już ten tytuł w swej biblioteczce będą mogli zobaczyć działanie ray tracingu w całej kampanii oraz przy rozgrywce wieloosobowej.

 

 

Wymagania sprzętowe oryginału prezentowały się następująco:

  • OS: Windows 95, Windows 98, ME, NT, 2000
  • CPU: Pentium 90 MHz
  • RAM: 16 MB
  • GPU: VGA 512 KB
  • miejsce na dysku: 25 MB

Do odpalenia najnowszej wersji wydawca zaleca jednak ociupinę nowszą konfigurację:

  • OS: Windows 7 64-bit
  • CPU: Intel Core i3 3220
  • RAM: 8 GB
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 2060
  • miejsce na dysku: 2 GB

Quake II RTX na platformie Steam znajdziecie tutaj.