diablo_iv_main

Pierwsze recenzje Diablo IV są jednoznaczne – gra się Blizzardowi udała

Chociaż do premiery najnowszej odsłony kultowego hack’n’slasha od Blizzarda pozostał niespełna tydzień, to od wczoraj Internet zalewany jest recenzjami Diablo IV. Już opinie po ostatnich otwartych beta-testach były dość ciepłe, Blizzard zaś wziął pod uwagę spostrzeżenia graczy. Finalnie, okazuje się, że było warto, gdyż już teraz ekipa „Zamieci” może świętować spory sukces – Diablo IV to kawał dobrej gry, a niektórzy recenzenci sięgnęli po stwierdzenie, że to najlepsze Diablo w historii.

Recenzje wydają się jednoznaczne pod wieloma względami i nie brakuje w nich stwierdzenia, że król hack’n’slashy ponownie zasiadł na tronie. I to na wszystkich platformach, co jest o tyle miłą niespodzianką, że ten rok nie był zbyt łaskawy dla graczy pecetowych i część gier borykało się z bardzo kiepskim stanem technicznym w dniu premiery. W przypadku Diablo IV, zarówno wersja na PC, jak i Xboxa Series X/S oraz PlayStation 5 jest dobrze.

Co recenzentom się spodobało? Bardzo dobrze przygotowana walka i to w przypadku każdej z dostępnych postaci – to najważniejsze. Balans lootu jest odpowiedni, questy i historia wciąga (niektórzy twierdzą, że to najlepsza i jednocześnie najmroczniejsza fabularnie odsłona Diablo). Oprawa audiowizualna reprezentuje bardzo wysoki poziom. Jest mrocznie, brudno, a przy tym nie zabrakło charakterystycznej dla serii gotyckiej otoczki. Przygotowane lokacje chce się zwiedzać, odkrywać i zaglądać pod każdy kamyk – zawartości na mapach nie brakuje. Polscy recenzenci dodatkowo zwracają uwagę na kapitalny dubbing, w którym wyróżnia się Danuta Stenka jako Lilit – główny antagonista gry.

Nie wszystko jest jednak idealnie, chociaż wymieniane przez krytyków wady nie są w stanie zakłócić dobrej zabawy z tytułem. Wśród minusów pojawiają się wzmianki o szybko nudzących się niektórych aktywnościach pobocznych, a niektórym nie podoba się brak możliwości wpłynięcia na fabułę – ta jest liniowa (w mojej opinii – zarzut nieco absurdalny). Recenzenci zwrócili również uwagę na powtarzalność lochów w endgame’ie. W wersjach recenzenckich zdarzały się także drobne błędy i glitche, ale nie jest to nic, co miałoby psuć zabawę. Zresztą, pewnie wiele z nich zostanie wyeliminowanych z premierową łatką. Sporej części recenzentów nie podoba się także, że gra wymaga stałego podłączenia do Internetu.

Wybrane oceny:

GryOnline – 9/10

CDAction – 8/10

Eurogamer.pl – 8/10

Komputer Świat – 9/10

Benchmark.pl – 4.4/5

IGN – 9/10

PCGamesN – 10/10

Gamepressure – 9/10

GameRant – 9/10

Wccftech – 9/10

Gamespot – 8/10


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *