Wraz z zapowiedzią kart graficznych z generacji Blackwell, NVIDIA zapowiedziała m.in. funkcję NVIDIA Reflex 2. Podobnie, jak pierwszy wariant tej technologii, ma ona za zadanie redukować lagi w trakcie gry, co jeszcze szczególnie istotne w przypadku szybkich tytułów e-sportowych. Nowa generacja ma zapewnić jeszcze nawet o 75% niższe opóźnienia pomiędzy GPU, monitorem i myszą, niż NVIDIA Reflex.
NVIDIA Reflex 2 została zapowiedziana jako jedna z technologii, którą wykorzystają najnowsze karty graficzne od NVIDII z generacji Blackwell. Druga odsłona NVIDIA Reflex będzie wykorzystywała m.in. funkcję „Frame Warp” i to właśnie ten dodatek sprawi, że tak zwany „input latency” w grach będzie jeszcze mniejszy niż dotychczas. Frame Warp będzie dostępny „już wkrótce”, jak donosi oficjalna strona NVIDII, a cała magia będzie polegała na tym, że klatka gry aktualizowana będzie w oparciu o najnowsze dane wejściowe pochodzące z myszy przed wysłaniem jej na ekran. To zaś pozwoli zredukować opóźnienia z np. 64 ms do 16 ms na przykładzie sieciowej strzelanki The Finals.
Na chwilę obecną NVIDIA Reflex 2 dostępne będzie wyłącznie w parze GPU generacji Blackwell, zarówno desktopowych, jak i wariantów mobilnych, ale jak donosi portal Wccftech, NVIDIA Reflex 2 dostępne będzie z czasem także na starszych generacjach kart graficznych. Pytanie tylko, jak daleko w przeszłość NVIDIA chce zabrnąć? Na ten moment wiadomo, że technologia będzie potrzebowała na start układów Blackwell i sterowników o oznaczeniu 570 i późniejszych. Pierwsza odsłona NVIDIA Reflex obsługuje natomiast karty graficzne od rodziny GeForce GTX 900. Czy druga odsłona również będzie wspierać tak leciwe GPU? Czas pokaże.
Źródło: wccftech, NVIDIA