Trzecia część historii Artioma, Ani, Młynarza i reszty ekipy zamieszkującej na co dzień tunele moskiewskiego metra okazała się bezsprzecznym hitem. Wyjście poza klaustrofobiczne, ciemne pomieszczenia na otwarte, bardzo szczegółowe mapy było strzałem w dziesiątkę. No i ray tracing! Nie można zapomnieć, że gra od 4A Games było bodaj pierwszym dużym tytułem, który pokazał, co potrafi ray tracing oraz DLSS w grach.

Obecnie globalne oświetlenie i cieniowanie generowane w czasie rzeczywistym obsługują także nowe konsole od Sony oraz Microsoftu. I to przede wszystkim dla nich 4A Games przygotowuje usprawnienia graficzne Metro Exodus. W grze pojawią się między innymi nowe, bardziej złożone i lepiej zoptymalizowane efekty śledzenia promieni, oświetlenie i cieniowanie, a także paczka tekstur 4K. Gra ma działać na PS5 oraz Xboksie Series X w rozdzielczości 4K oraz 60 klatkach na sekundę. Xbox Series S natomiast ma sobie poradzić z wyświetlaniem nowej wersji w 1080p oraz 60 klatkach na sekundę. Metro Exodus w wersji na nowe konsole współpracować będzie również z haptycznymi efektami kontrolera DualSense dla PS5.

4A Games nie zapomniało także o graczach pecetowych i to dla nich przygotowuje darmową aktualizację Metro Exodus Enhanced Edition. Update także zawierać będzie wszystkie usprawnienia związane z ray tracingiem, a dodatkowo gra obsłuży DLSS 2.0. Generalnie liczba zmian graficznych jest tak obszerna, że nowa wersja Metro Exodus będzie wydana jako osobna gra, a nie tylko „łatka”.

Wersja Enhanced Edition będzie darmowa dla wszystkich posiadaczy „starej” edycji Metro Exodus. Gracze pecetowi mogą spodziewać się jej premiery już wiosną. Właściciele konsol są w nieco gorszej sytuacji, gdyż w przypadku tej wersji nie podano nawet przybliżonej daty premiery. W każdym razie cały czas mówimy o 2021 roku. 4A Games pochwaliło się także, że pracuje nad obiecanym portem gry na systemy Mac oraz Linux. Ich także możemy spodziewać się w dalszej części tego roku.

 

Źródło: 4A Games