Mazda 6e, najnowszy elektryczny sedan japońskiego producenta, trafi na europejski rynek latem 2025 roku. Model ten bazuje na chińskiej Mazdzie EZ-6 i jest wynikiem współpracy z Changan Automobile. To pierwsza elektryczna Mazda w segmencie D, która ma konkurować z Teslą Model 3 czy Hyundaiem Ioniq 6.
Dwa warianty napędu i przyzwoity zasięg
Mazda 6e będzie oferowana w dwóch wersjach napędowych, obie z napędem na tylne koła:
- podstawowa – silnik o mocy 258 KM (320 Nm) i akumulator 68,8 kWh. Zasięg to około 479 km, przyspieszenie 0–100 km/h wynosi 7,5 s, a maksymalna prędkość to 175 km/h. Szybkie ładowanie od 10% do 80% trwa 22 minuty.
- long Range – akumulator 80 kWh i silnik 245 KM. Zasięg wzrasta do 552 km, ale ładowanie DC odbywa się z mocą do 95 kW, co oznacza, że czas naładowania do 80% to około 45 minut. Przyspieszenie do setki trwa 7,8 s.
Choć te parametry mogą wydawać się zaskakująco przeciętne w porównaniu do konkurencji, są to oficjalne dane dostępne na ten moment. Pozostaje mieć nadzieję, że do dnia premiery Mazda zdecyduje się na ich korektę lub wprowadzi dodatkowe warianty o lepszych osiągach, bo patrząc na konkurencję ładowanie z mocą 95kW i przyspieszenia w zakresie 7,5 – 7,8 sek do 100km/h nie przystoją poważnemu producentowi o sportowych konotacjach.
Nowoczesny design i przestronne wnętrze
Mazda 6e to liftback o długości 4921 mm i rozstawie osi 2895 mm. Design nawiązuje do konceptu Vision Coupe, co oznacza smukłe reflektory, dużą atrapę chłodnicy i elegancką linię boczną. Wnętrze oferuje minimalistyczny kokpit z 14,6-calowym ekranem dotykowym oraz opcjonalnym systemem audio Sony z 14 głośnikami.
W niektórych wersjach wyposażenia dostępny będzie head-up display (HUD) z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. System ten wyświetla informacje, takie jak wskazówki nawigacyjne, bezpośrednio na szybie, co poprawia komfort jazdy. Szczegóły dotyczące jego dostępności w poszczególnych wersjach poznamy bliżej premiery.
Produkcja w Chinach, premiera w Europie
Mazda 6e bazuje na modelu Deepal L07 i powstaje w fabrykach Changana. Choć ceny nie zostały jeszcze ujawnione, spekuluje się, że podstawowa wersja może kosztować poniżej 200 000 zł.
Czy Mazda 6e podbije europejski rynek elektryków? Konkurencja jest coraz mocniejsza, ale ten model może przyciągnąć kierowców ceniących elegancję, komfort i legendę japońskiej precyzji wykonania.
Dodaj komentarz