Mamy nowy rekord prędkości, osiągnięty przez samochód elektryczny. A żeby być bardziej specyficznym – super-samochód. Nowy rekord należy do Rimaca Nevery – owocu chorwackiej myśli technologicznej. Auto było w stanie rozpędzić się do 412 km/h.

Testy auta przeprowadzane były na niemieckim torze Papenburg, który może pochwalić się bardzo długimi, prostymi odcinkami. To właśnie na nich kierowca Rimaca był w stanie rozpędzić się do zawrotnej prędkości. Smaczku dodaje też fakt, że Rimac Nevara w trakcie bicia rekordu posiadał wyposażenie seryjne, włącznie z oponami (Michelin Pilot Sport 4S). Jedyne, co ekipa musiała zmodyfikować, to zdjęcie ogranicznika prędkości.

 

 

 

 

Rimac Nevera posiada nadwozie wykonane z włókna węglowego, a niektóre elementy strefach najbardziej narażonych na uszkodzenie w czasie wypadku zostały dodatkowo wzmocnione aluminium. Auto zasilane jest akumulatorami litowo – magnezowo – niklowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Nevera dysponuje łącznie czterema jednostkami napędowymi. Na przodzie znajdują się dwa silniki, po 307 koni mechanicznych każdy, z momentem obrotowym wynoszącym 270 Nm. Z tyłu rozmieszczono natomiast motory o mocy 612 KM każdy i mocy obrotowej 900 Nm. Taki zestaw pozwala chorwackiej maszynie na rozpędzenie się do „setki” w 1,97 sekundy, a trójka z przodu prędkościomierza pojawia się już po 9,3 s. Całość waży 2150 kg, a producent deklaruje, że auto jest w stanie przejechać nawet do 550 km na jednym ładowaniu. Podejrzewam jednak, że chcąc osiągnąć taki rezultat, trzeba będzie jeździć bardziej ekonomicznie niż kierowca bijący rekord.

Rimaca Neverę może sobie kupić każdy, a auto posiada globalną homologację, więc jest dopuszczone do ruchu na całym świecie. Niestety, mówiąc „każdy” mam tutaj na myśli każdego, kto jest w stanie wyłożyć prawie 10 mln złotych na samochód. W dodatku warto mieć na uwadze, że najszybszy obecnie „elektryk” na świecie wyprodukowano łącznie w 150 egzemplarzach, z czego numer jeden został w firmie, a auto numer dwa należy do Nico Rosberga – mistrza Formuły 1 z 2016 roku.

 

Źródło: rimac