Targi Integrated Systems Europe nie są tak popularne jak chociażby IFA, ale wynika to z ich specyfiki. Na ISE wystawcy z całego świata prezentują sprzęt audio-wideo stworzony stricte z myślą o profesjonalistach. Na tegorocznej edycji będzie można zobaczyć także nowe ekrany od iiyamy. Nie będą to jednak zwykłe wyświetlacze, znane nam z domowych zaciszy i firmowych biur, a sprzęt przygotowany specjalnie do tzw. digital signage. Digital signage to forma marketingu, który słusznie można kojarzyć z infokioskami, ekranami w tramwajach, autobusach i witrynach sklepowych oraz z prezentowaniem informacji i reklam na wyświetlaczach umieszczanych np. na ścianach budynków zlokalizowanych przy najbardziej reprezentatywnych arteriach miast.  

Wróćmy do samej iiyamy. Na ISE 2019 producent pragnie pochwalić się nowymi ekranami przystosowanymi do pracy w warunkach długotrwałej ekspozycji na słońce oraz wysokie temperatury (do 110°C). Większy panel ma przekątną długości 75” i rozdzielczość 4K, a mniejszy – 55” i rozdzielczość Full HD. Oba panele wykonano w technologii IPS M+, oferującą jasność na poziomie 3000 cd/m2.

Kolejną propozycją są wyświetlacze z serii 20 o raczej niespotykanych proporcjach 16:3, umożliwiających ich instalacje w miejscach, w których ekrany 16:9 się nie mieszczą. Mniejsze urządzenie będzie posiadać przekątną 28”, a większe – 32”. Monitory przystosowane są do pracy 24/7 i oferują jasność na poziomie 1000 cd/m2.

Iiyama zapowiedziała też prezentację pojemnościowych ekranów dotykowych, stworzonych z myślą o interaktywnych kioskach. Wyświetlacze o przekątnej 10, 15, 22 oraz 24 cale pokryte są szklaną taflą, odporną na zarysowania i inne uszkodzenia mechaniczne. Ekrany posiadają klasyfikacje IP65, co oznacza, że są odporne na strumienie wody oraz zapylenie.

Na stoisku iiyamy będzie można znaleźć także wyświetlacze z serii 38 o zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Wyświetlacze chronione są przez specjalną szybę o grubości od 3 do 5 mm. Dzięki wzmocnionej konstrukcji ekrany są w stanie wytrzymać uderzenie piłki o wadze 0,5 kg spuszczonej z wysokości 1,3 metra.

Jak widać – ekran ekranowi nierówny. Jeżeli ktoś z Was zajmuje się digital signage, to może warto bukować bilety do Amsterdamu? To może być ostatni dzwonek!  

 

Źródło: informacja prasowa