Dziś kończą się targi IFA 2019 w Berlinie. To największe na świecie targi elektroniki użytkowej i zdecydowanie najważniejsze dla producentów telewizorów i zestawów kina domowego. W tym roku nowości nie zaskoczyły. No może poza jednym, nie tak małym wyjątkiem.
Serca fanów kinowych wrażeń podbił 120 calowy LCD od Sharp wyświetlający obraz o rozdzielczości 8K. Nic dziwnego. Zbliżając się do tego giganta na wyciągnięcie dłoni, nie dostrzeżemy na wyświetlanym obrazie żadnych pikseli. W szerszej perspektywie obraz daje poczucie głębi. Przy tak dużej skali i dbałości o detale wyświetlacz ciekłokrystaliczny niemal imituje efekt 3D. Największy na świecie? No cóż. Inne marki, jak Samsung, czy Sony, prezentowały już zdecydowanie większe telewizory. Wszystkie oparte były jednak o technologię microLED, nie zaś LCD. W tym segmencie Sharp pozostaje aktualnie liderem. Ciekawe na jak długo.

 

 

Na tegorocznych targach japońska firma przedstawiła także swoje plany dotyczące dalszej ewolucji ekosystemu 8K+5G, którego działanie opiera się na wykorzystaniu możliwości szybkiej transmisji danych oferowanej w ramach technologii mobilnej 5G. Sharp głęboko wierzy, że połączenie technologii 5G i obrazowania 8K UHD zmieni nasze życie na wielu różnych polach, od produkcji i transmisji wideo, po medycynę i edukację. Z niecierpliwością czekam na konkretne rozwiązania. Cieszę się, że marka, która wprowadziła na rynek pierwszy na świecie wyświetlacz 8K stara się utrzymać rolę lidera we wdrażaniu nowych technologii w tym segmencie. Dzięki temu wyścig pionierów staje się jeszcze bardziej ekscytujący.

Odkąd w 2011 roku wprowadziliśmy na rynek pierwszy na świecie wyświetlacz 8K, nieustannie rozwijamy produkty 8K w obszarze konsumenckim (B2C). Obecnie, dzięki postępom dokonanym w zakresie technologii dotyczących komunikacji i obrazowania, jesteśmy także w stanie zaoferować nową jakość w kategorii produktów przeznaczonych dla klientów biznesowych (B2B) – ogłosił Kazuhiro Kitamura, prezes globalnej jednostki biznesowej ds. systemów telewizyjnych (Global TV Systems BU President) oraz szef działu biznesu w Europie (Head of Business Europe).