Kolejny wzrost przychodów, lecz serwis dalej notuje straty. Szwedzkie Spotify pochwaliło się wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2019 roku. Liczba aktywnych użytkowników wzrosła względem poprzedniego roku aż o 31% i wyniosła łącznie 217 milionów.

Największy serwis streamingowy na świecie pochwalić się może już 124 milionami subskrybentów premium, co stanowi aż 57% wszystkich użytkowników korzystających z platformy. To wzrost o 29% względem poprzedniego roku.

O ile w przypadku przychodów mówimy tutaj o zawrotnej kwocie aż 1,9 mld euro, o tyle z wygenerowaniem zysku operacyjnego Spotify nadal ma problem. Chociaż w trzecim kwartale 2019 roku serwisowi udało się zarobić 54 mln euro, w Q4 Szwedzi znów odnotowali stratę operacyjną – 77 mln euro na minusie.

Łącznie w całym 2019 roku przychód Spotify wyniósł 6,76 mld euro. Strata operacyjna – 73 mln euro. Stanowi to kwotę o 30 mln euro wyższą niż w 2018.

fot. BusinessWire

Serwis w swoim raporcie zwrócił uwagę na podcasty. Te zanotowały wzrost czasu spędzonego na ich słuchaniu aż o 200%. Obecnie z 700 tysięcy podcastów dostępnych na platformie korzysta 16% użytkowników Spotify.

Inwestorom zdecydowanie nie spodobały się prezentowane wyniki finansowe. Po ich opublikowaniu kurs akcji spadł o ponad 4%, obecnie wraca mniej więcej do poziomu sprzed publikacji.

Na rok 2020 Spotify planuje wzrost liczby użytkowników do 328 – 348 mln, a subskrybentów do 143 – 153 milionów. Przychód oscylować ma w granicach 8,08-8,48 mld €, a strata operacyjna w okolicach 150-250 mln euro.