System Shock, mimo 25 lat na karku, nadal nie pozwala o sobie zapomnieć. Kultowa, zwłaszcza dla fanów klimatów cyberpunkowych, hybryda gier FPS i RPG w swoim czasie robiła niesamowite wrażenie – i to zarówno pod względem wizualnym, jak i fabularnym. Wymarła stacja kosmiczna i starcie samotnego hakera ze sztuczną inteligencją z piekła rodem potrafiły wciągnąć na długie godziny, tym bardziej, że gra nie skupiała się na samej walce, ale wymagała też sporej kreatywności w rozwiązywaniu różnorodnych cyber-zagadek.

Na targach GDC 2019 studio OtherSide Entertainment zaprezentowało pierwszy teaser trzeciej odsłony serii. Za projektem stoi m.in. Warren Spector – producent i projektant pracujący przy oryginalnym System Shock oraz serii Deus Ex. Gra powstaje na silniku Unity i prezentuje się bardzo klimatycznie.

 

 

A na tym temat serii System Shock się nie kończy – Nightdive Studios wciąż pracuje nad remake’em oryginału, także tworzonego na silniku Unity. Mimo licznych opóźnień i problemów produkcyjnych System Shock Remastered nadal ma sporą szansę pojawić się na rynku – aczkolwiek na chwilę obecną jego premiera zapowiadana jest dopiero na 2020 rok.