Lepiej późno niż wcale, chciałoby się rzec. Spotify na swoim wirtualnym wydarzeniu nazwanym Stream On zdradziło swoje plany na ten rok. Wśród nich jest uruchomienie nowej usługi premium – Spotify Hi-Fi, dzięki której subskrybenci będą mogli słuchać ulubionej muzyki w jakości charakterystycznej dla płyt CD.

A dlaczego późno? Ano dlatego, że główny konkurenci szwedzkiego serwisu już taką usługę u siebie posiadają. Spotify za to oferował w muzykę w najwyższej jakości 320 kb/s w aplikacjach i 256 kb/s w odtwarzaczu przeglądarkowym. A jak każdy meloman wie – jest to sporo poniżej jakości, jaką oferują płyty CD. Szwedzi zadeklarowali również, że pracują z niektórymi producentami głośników, aby Spotify HiFi działało także na sprzęcie połączonym Spotify Connected.

 

 

Spotify na razie nie zdradziło żadnych istotnych z punktu widzenia konsumentach informacji. Nie wiadomo kiedy usługa miałaby się pojawić, czy pojawi się we wszystkich krajach gdzie Spotify jest dostępne (wiadomo tylko, że zacznie pojawiać się stopniowo w wybranych państwach), a przede wszystkim – ile taka usługa miałaby kosztować.

Dla porównania, subskrypcja Tidal HiFi kosztuje na ten moment 39,99 zł dla konta indywidualnego, a w pakiecie rodzinnym (do 6 kont) 59,99 zł. Jeżeli więc Spotify wciąż chciałoby być groźną dla niego konkurencją lub nawet „podebrać” słuchaczy rynkowemu rywalowi, to z ceną raczej nie będzie mogło szaleć. Jednocześnie szwedzki serwis uzyska przewagę nad Apple Music, który także streamowania w bezstratnej jakości jak dotąd się nie doczekał.

 

Źródło: spotify, techspot