Tajwańczycy zaprezentowali wczoraj swoje trzy nowe układy na przenośnych konsol. Kolejna generacja chipów z rodziny Snapdragon G przynosi oczywiście wzrost wydajności względem poprzedników, a seria G3 będzie w stanie obsłużyć nawet ray tracing. Producent obiecuje też, że najwydajniejszy z zaprezentowanych układów będzie o 30% wydajniejszy pod kątem samego CPU oraz przyniesie 28-procentowy wzrost wydajności graficznej.
Qualcomm podzielił serię Snapdragon G na trzy podserie. Snapdragon G1 Gen 2 przeznaczony jest dla pasywnie chłodzonych urządzeń z Androidem przygotowanych z myślą o graniu w chmurze. Jednostka nie powala swoją specyfikacją, gdyż jest w stanie obsłużyć co najwyżej ekran Full HD o odświeżaniu 120 Hz, Wi-Fi 5 oraz łączność Bluetooth 5.1. Wśród ośmiu rdzeni Kryo znalazło się aż sześć rdzeni odpowiedzialnych za efektywnośc energetyczną (Efficiency Cores) oraz dwa rdzenie Performance.

Snapdragon G2 Gen 2 to już wyraźnie mocniejszy układ, ale również przeznaczony do grania w chmurze. Tutaj już mamy cztery rdzenie Performance, jeden rdzeń Prime oraz trzy rdzenie Efficiency. Do tego dochodzi wydajniejsze GPU, obsługa Wi-Fi 7 oraz Bluetooth 5.3. Snapdragon G2 przyda się do grania w wyższej rozdzielczości i obsłuży ekran QHD i odświeżaniu 144 Hz.
Najwydajniejszym układem z serii Snapdragon G jest Snapdragon G3 Gen 3. Ten także obsłuży co najwyżej wyświetlacz o rozdzielczości QHD i odświeżaniu 144 Hz, tu już mamy aż pięć rdzeni Performance, jeden rdzeń Prime oraz dwa rdzenie Efficiency. Do tego dochodzi grafika Adreno A32 zdolna obsługiwać technologię śledzenia promieni.
Zaprezentowane układy dla handheldów nie mają za zadanie powalczyć na rynku z chociażby chipami od AMD dla przenośnych konsol. Reprezentanci Qualcomma znajdą zastosowanie przede wszystkim w konsolkach z system Android, jak chociażby nowe urządzenia od Ayaneo czy Razera.
Źródło: qualcomm
Dodaj komentarz