Polski horror The Medium od studia Blobber Team to nie jedyna nadchodząca produkcja, której strona wizualna została zainspirowana twórczością światowej sławy surrealisty. I o ile The Medium czerpie z twórczości naszego rodaka Zdzisława Beksińskiego, tak Scorn sprawia wrażenie dzieła zrodzonego w umyśle Hansa Rudolfa Gigera, czyli szwajcarskiego malarza, i projektanta, który zasłynął stworzeniem znanej na całym świecie kreatury oraz scenografii do filmu Obcy Ridleya Scotta. Giger zaprojektował także groteskową hybrydę kobiety i obcego do filmu Spieces, a niewykorzystane szkice do Diuny Jodorowskiego (niestety, film w tej wersji finalnie nie powstał) oraz niepowtarzalna w swym absurdzie koncepcja Batmobilu do Batmar Forever (niestety, także niewykorzystana) do dziś robią olbrzymie wrażenie.

Giger w swej twórczości koncentrował się na idei biomechaniki, czyli światów, w którym to mięso i wydzieliny są głównym elementem absurdalnych maszyn i urządzeń. Wizje te są w odbiorze tak obrzydliwe, że wręcz fascynujące i muszę przyznać, że projektantom ze studia Ebb Software znakomicie udało się przenieść ów klimat do tworzonej przez nich gry. Zdecydowanie nie jest to zwiastun do obejrzenia przy obiedzie…

 

 

Scorn to tytuł tworzony przez małe belgradzkie studio od 2014 roku, ale teraz, dzięki świeżo nawiązanej współpracy z Microsoftem, tempo produkcji ma przyspieszyć i jest spora szansa, że gra pojawi się w sprzedaży w 2021 roku. Nowy sponsor sprawił także, że Scorn nie trafi wyłącznie na PC, ale pojawi się również na platformie Xbox Series X – projektanci deklarują, że konsolowcy będą mogli się cieszyć rozgrywką w rozdzielczości 4K z płynnością animacji na poziomie 60. klatek na sekundę. Jest na to spora szansa, gdyż Scorn oparty jest o silnik Unreal Engine 4, więc wymagania sprzętowe nie powinny być przesadnie rozbuchane. 

Pod względem mechaniki Scorn będzie trzymał się perspektywy i walki typowych dla tytułów FPS, ale w grze nie zabraknie też licznych zagadek, wymagających od gracza zrozumienia sposobów działania dziwacznych maszynerii gigerowskiego świata.